top of page

SONIC 3

High-Performance Freeride

Airstyle

Lightwind

Sonic-Titel-neu.jpg

SONIC ustanawia nowe standardy dla zaawansowanych latawców komorowych. Połączenie agresywnego ciągu z precyzyjną kontrolą latawca to marzenie każdego doświadczonego ridera. Czysta moc, znak firmowy latawców komorowych ze stajni FLYSURFERA, sportowy charakter i uzależniająca szybkość sprawią, że będziesz mógł łamać prawa fizyki.

Nie musisz czekać na 30 węzłów, aby szybować na wysokości 20 metrów.

SPC (SMART PERFORMANCE CONSTRUCTION – konstrukcja optymalizująca wydajność)

Połączenie ultralekkiej konstrukcji oraz wytrzymałości osiągnięte poprzez optymalny rozkład sił działających na poszczególne elementy skrzydła. Górna i dolna powłoka czaszy latawca została wykonana z materiału X-Light o gramaturze 32m2, natomiast krawędź natarcia

z bardziej wytrzymałej tkaniny DLX+ o gramaturze 32m2. Materiał X-Light usztywnia konstrukcję latawca zwiększając jego reaktywność oraz zapewnia stabilny ciąg w całym zakresie wiatrowym. Natomiast solidna tkanina DLX+ zwiększa trwałość i odporność na przetarcia krawędzi natarcia. Środkowy szkielet latawca stanowi optymalna konstrukcja żeber i diagonalnych strapów ze wzmocnionymi punktami podwieszenia umożliwiającymi równomierne rozłożenie obciążenia na całej powierzchni skrzydła. Little Connection Lines (LCL) – łączniki olinowania z czaszą latawca, wykonane z krótkich linek o precyzyjnie określonej odporności na zerwanie, służą jako bezpiecznik chroniący skrzydło przed uszkodzeniem w razie drastycznego przeciążenia oraz ułatwiają ewentualną wymianę elementów olinowania. Wszystkie elementy SONIC'a zostały zaprojektowane w jednym celu – maksymalnej wydajności skrzydła w dowolnym terenie

i w każdych warunkach.  

SONIC … SHOW OFF!

Nowy SONIC stanowi kontynuację udanej linii latawców klasy high performance przeznaczonych dla zaawansowanych riderów. Zespół FLYSURFERA połączył w tym projekcie doświadczenia zebrane podczas rozwoju race`owej maszyny Sonic VMG z wiedzą zdobytą w procesie projektowania i budowy jednego z najbardziej wszechstronnych latawców allroundowych – SOUL`a. W efekcie powstał prawdziwie wyjątkowy latawiec dla zaawansowanych freeriderów.

 

Połączenie cech obu linii latawców zaowocowało powstaniem prawdziwej maszyny z zapierającym dech hangtime`m, ogromnym zakresem wiatrowym i charakterystycznymi dla komórek FLYSURFERA genialnymi osiągami w słabym wietrze. Nowy SONIC zbudowany jest z 55 komór, zależnie od rozmiaru jego współczynnik wydłużenia (Aspect Ratio – AR) wynosi od 6,6 do 7,2. Konstrukcja ta łączy profil wyczynowego Sonic`a VMG z łatwością obsługi i wszechstronnością allround`owego Soula. Kontrolę nad ogromną mocą latawca zapewnia wyjątkowo szeroki zakres depower`u.

Nowy SONIC, to duży krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa używania latawców komorowych na wodzie. Dzięki optymalizacji systemu drenażu latawca oraz znaczącej poprawy jego stabilności, start i restart latawca z wody jest teraz łatwiejszy niż kiedykolwiek. Ponadto, latawiec wyposażono w wiele unikalnych cech ułatwiających obsługę i znacznie wydłużających żywotność, takich jak PMA, LCL, LMT, czy wzmocnione i wyposażone w kolorowy oplot linki uzdy latawca poprawiające widoczność na śniegu.

SONIC to prawdziwa maszyna do skoków w średnich wiatrach i absolutny game changer dla fanów lewitacji na foilu przy najlżejszych podmuchach. Niesamowity hangtime i niewiarygodny dolny zakres sprawiają, że zaliczysz niezapomniane sesje podczas gdy inni będą wciąż leżeć na plaży!

SONIC3-9.jpg

//  SPC (SMART PERFORMANCE CONSTRUCTION – konstrukcja optymalizująca wydajność)

Połączenie ultralekkiej konstrukcji oraz wytrzymałości osiągnięte poprzez optymalny rozkład sił działających na poszczególne elementy skrzydła. Górna i dolna powłoka czaszy latawca została wykonana z materiału X-Light o gramaturze 32m2, natomiast krawędź natarcia z bardziej wytrzymałej tkaniny DLX+

o gramaturze 32m2. Materiał X-Light usztywnia konstrukcję latawca zwiększając jego reaktywność oraz zapewnia stabilny ciąg w całym zakresie wiatrowym. Natomiast solidna tkanina DLX+ zwiększa trwałość i odporność na przetarcia krawędzi natarcia. Środkowy szkielet latawca stanowi optymalna konstrukcja żeber i diagonalnych strapów ze wzmocnionymi punktami podwieszenia umożliwiającymi równomierne rozłożenie obciążenia na całej powierzchni skrzydła. Little Connection Lines (LCL) – łączniki olinowania z czaszą latawca, wykonane z krótkich linek o precyzyjnie określonej odporności na zerwanie, służą jako bezpiecznik chroniący skrzydło przed uszkodzeniem w razie drastycznego przeciążenia oraz ułatwiają ewentualną wymianę elementów olinowania. Wszystkie elementy SONIC'a zostały zaprojektowane w jednym celu – maksymalnej wydajności skrzydła w dowolnym terenie

i w każdych warunkach.  

PMA.jpg

// PMA (PROFILE MOMENTUM ADJUSTER – regulator dynamiki zmian profilu czaszy latawca)

Charakterystyka lotu latawca może być w szerokim zakresie dostosowywana do zróżnicowanych potrzeb riderów za pomocą regulatorów profilu (PMA). Stabilność w locie i skręcie oraz wszelkie odchylenia od pożądanego trymu kite`a mogą być szybko i efektywnie zmieniane aby uzyskać optymalne zachowanie latawca. Regulatory są przyszyte do pięciu żeber przy każdym z tipów na poziomie drugiego rzędu linek podtrzymujących czaszę (galeria B). Są to krótkie linki z rzędem węzłów umożliwiających regulację umieszczone zarówno przy dolnej, jak i przy górnej powłoce czaszy latawca. Można się do nich dostać poprzez wloty powietrza na krawędzi natarcia. Należy pamiętać, że jest to zaawansowana regulacja i w celu jej wykonania zalecana jest konsultacja z lokalnym partnerem firmy FLYSURFER. (www.airman.pl)

ADS.jpg
LMT.jpg

// ADS (AUTOMATIC DRAINAGE SYSTEM – automatyczny system drenażu)

Bezpieczeństwo odgrywa fundamentalną rolę w rozwoju produktów Flysurfera. Automatyczny system drenażu jest kluczowym czynnikiem wspomagającym bezproblemowy restart latawca z wody. Konstrukcja wewnętrzna oraz dobór materiałów został zoptymalizowany pod kątem ograniczenia absorpcji wody

i umożliwia pewny w 100% restart latawca z głębokiej wodzie nawet przy najsłabszym wietrze.

Mixer-1.jpg
MPI.jpg

// LMT (LONG MIXER TEST – test długości mixera i olinowania)

Test długości mixera i olinowania (LMT) pozwala porównać długości oznaczonych linek podtrzymujących czaszę latawca

z długością linek głównych, do których podłączamy linki mocy

i sterówki. Konstrukcja mixera umożliwia kompensację ewentualnych różnic powstałych w wyniku rozciągania

lub zbiegania się poszczególnych linek. Dzięki temu możliwe jest przywrócenie optymalnego trymu latawca lub jego modyfikacja bez potrzeby wymiany olinowania. (KLIKNIJ i zobacz jak zrobić long mixer test) 

.

// MIXER TEST 

Poszczególne rzędy linek podtrzymujących czaszę latawca (galerie A, B, C i Z), a tym samym kolejne sekcje profilu skrzydła są kontrolowane za pomocą mixera, który umożliwia zmianę kąta natarcia latawca oraz zmianę głębokości jego profilu. W latawcach FLYSURFERA możliwa jest regulacja ustawień mixera pozwalająca na kompensację ewentualnych odchyleń od optymalnego trymu wynikających z rozciągania lub zbiegania się poszczególnych linek uzdy latawca. Za pomocą zmian w ustawieniach mixera można też zmieniać charakterystykę zachowania latawca i dostosowywać ją do indywidualnych potrzeb riderów.

(KLIKNIJ i zobacz jak zrobić long mixer test) 

.

// MPI (MAX PRESSURE AIR INTAKE – wloty powietrza utrzymujące wysokie ciśnienie w czaszy latawca)

Wloty powietrza wbudowane w krawędź natarcia latawca zapewniają utrzymywanie maksymalnego ciśnienia powietrza

w jego wnętrzu. Nowy SONIC posiada 7 wlotów zapewniających błyskawiczne wypełnienie czaszy powietrzem podczas jego startu. Wloty powietrza zaopatrzone są w jednokierunkowe zawory sprawiające, że po upadku do wody latawiec pozostaje wypełniony powietrzem, co umożliwia pewny restart nawet po długim czasie dryfowania. 

Gesamtpaket-2020.jpg
Zestaw zawiera:

1x Latawiec SONIC
1x Plecak
1x Pokrowiec
1x Zestaw naprawczy
1x Torba/obciążnik
1x Instrukcja

bottom of page